Instruktører der er medlem af foreningen er nu dækket af en fælles ansvarsforsikring

Dansk Træklatreforenings bestyrelse har tegnet en fælles ansvarsforsikring af alle aktive træklatreinstruktører i foreningen. Det betyder at du som træklatreinstruktør er dækket af en ansvarsforsikring når du fungerer som instruktør. Forsikringen dækker også hvis du f.eks. afholder lidt træklatring ved et fødselsdagsarrangement for dine børn.

Du er yderligere også dækket af en arbejdsskadeforsikring hvis du arbejder for Dansk Træklatreforening f.eks. som censor

Du har selvfølgelig stadig pligt til at:

• Oplyse deltagere om hvad det er de bliver udsat for og hvilke regler der gælder.
  • Gøre deltagere opmærksom på at deres ulykkesforsikring(hvis de har en) måske ikke dækker denne aktivitet
  • Opføre dig som den gode familiefar/mor der altid gør det rigtige (Bonus Pater Familias)
  • Overholde alle love, (Grundloven - love - Regler - normer - almindelig praksis)
Start og Slutdato:
Mandag, 20 marts, 2017 til Søndag, 18 juni, 2017